Дев'ять тез та один експеримент Юрія Заставного. З лекції про культуру пивоваріння
08.05.18

Юрій Заставний, ідейний натхненник Театру пива “Правда” читав лекцію на Craft Beer and Vinyl Music Festival про культуру пивоваріння. Ми вибрали найцікавіші тези з його розповіді.

– Україна є культурно та ботанічно дуже різноманітною: з пустелями, лісами, степами, високою поясністю - дуже багато кліматичних умов є завдяки великій території. Навколо нас практично кожної пори року є щось, що ми можемо використовувати в наших творіннях. Тому ми можемо і повинні використовувати всю цю ботанічну різноманітність, яка є навколо нас - в продуктах нашої кухні та в пивоварінні.

– Люди творять цілу галузь крафтового пивоваріння практично з нуля, або й з мінуса.

– Легко нам себе тішити тут, на крафтовому і вініловому фестивалі, що ми однодумці. Але якщо подивитись навколо, то 99,9 % людей живе тим, що для нас уже давно пройдений етап. Тому нам, присутнім тут, дуже важливо виходити “в маси”. В тому і є наша місія, якщо вже ви щось знаєте, іти і цим знанням ділитися.

– Пиво в світі рятувало цілі країни від епідемій, служило нутрієнтом  для багатьох, методом розслабитись після важкого дня. Служило навіть методом відточування якихось технологій в церквах, на фермах. Так само як сир, вино та хліб, пиво - було тим на чому відточувались технології.

– Взаємовідносини пива з технологіями - це так само дуже цікаво. Наприклад, одна з причин, яка вбила фермерське пивоваріння в Бельгії - це мережа доріг і розвиток супермаркетів. Людям дешевше і ближче було під’їхати на своїй машині до супермаркету по новій дорозі і мати спокій. А технологія холодильного обладнання дозволила пиву подорожувати.

– Пиво - багато в чому унікальний, високотехнологічний стерильний продукт, який може і повинен відображати те, що є довкола нас. Відображати наше походження та гордість за те, де ми живемо.

– Крафтове пиво - це все-таки самоповага. Людина дивиться не тільки на ціну, а на те, що я за цю ціну можу отримати для свого тіла, для свого організму. І це вже самоповага.

– Ми, насправді, знаходимось в фазі розвитку всього цього бізнесу, яка ставить дуже багато питань і не дає відповідей. Але відповіді ми можемо формувати. Ми можемо бути шейкерами нашого майбутнього.

– Якщо знання до Вас прийшло, діліться цим знанням, продирайтесь через сумніви, скептицизм, через неясність, відповідайте на запитання, ну і, звичайно, варіть чисте пиво.

Експеримент

Мої партнери по Правді є - Холдинг емоцій «!FEST», які мають більше 20 ресторанів у Львові. Пиво Правда є практично в усіх ресторанах, але є також інше пиво. Ми провели невеликий експеримент за 6 тижнів. Для мене це дуже надихаючий кейс.

Коли “Правда” просто продавала в мережі «!FEST», ми могли давати 35% від всього пива в мережі. А щоб зрозуміти контекст - ми продавали пиво, яке на вході, якщо все врахувати, є майже в 4 рази дорожче ніж “вхідний” масовий продукт. Тоді ми пішли говорити з барменами та офіціантами. Ми не підкуповували їх, ніхто нікому не платив грошей, бонусів. А зробили все освітньою роботою з офіціантами, менеджерами: ми приводили їх на виробництво, розказували про продукт, давали все пробувати. І так, за 6 тижнів наша частка виросла з 30-35% до 60-65% відсотків. Зараз вона сягає 60%. Це надихає.